19. 2. 2014

RUŽOVÝ TRÓN

Bolo to takto: k vytvoreniu tohoto "ešte dnes" článku bola som evokovaná. Že kým? By myyna. Na svojom fejsbúku ukazovala krásnu bedničku a položila onu otázku: Našli jste někdy něco pěknýho u popelnice? A v tom som si spomenula! Na úbohé, nebohé kresielko, ktorému sme predminulé leto vdýchli nový život. Vlastnými rukami len čiastočne (ale zato urputne), no aj to sa počíta.;-) A keďže som rovnako netrpělivá ako adresa Myyninho blogu, musela som okamžite nazrieť do fotoarchívov, zaloviť do fotozložiek, načrieť do svojej pamäte, že ako to celé bolo a (horko-ťažko) prebiehalo. Ste zvedaví?:-)

Ta-dáá! Ružový trón vo svojom novom šate. Ale takto nevyzeral vždy. Zažil si, chudáčik, aj horšie časy...

 Horšie časy.
1. Dve staré, starožitné susedovie kreslá odsúdené na milosť-nemilosť pred bytovkou. 
2. Kresielko rozobrané do poslednej nitky, do poslednej strunky a posledného klinčeka.
3. Ta-dáá!;-)

Pôvodný plán a zámer, cieľ a odvážne odhodlanie bolo: kreslo si očalúniť vlastnoručne. A pokusne. Raz to skúsiť treba. Ale keď sme ho začali zbavovať starého šatu, starej látky, slamy vo vnútri, starých špagátov a klincov (ktorých tam bolo asi tisíc-deväťsto-päťsto), narobili sa a párkrát si zanadávali, čí nápad toto celé bolo!?, najgeniálnejší plán a zámer, cieľ a odhodlanie znelo: neodkladný odchod k čalúnnikovi. Už ani prstíkom na tom kresle nepohnem! Len farbu a látku si vyberiem.

Áno, predstavovala som si najskôr kombináciu dvoch rôznych látok. A potlače, ktoré som v obchodoch ani u čalúnnikov nenašla. Aj farebný plán bol (asi) iný. Ale z dostupných vzorkovníkov na mňa jednoznačne vyskočila zastretá, tlmená, trošku púdrová ružová farba látky s teflonovou (najdrahšou;-) povrchovou úpravou. K nej som si zapriala moridlo čokoládovej farby na krútené drevené operadlá a na nožičky. No a poprosila som o "nie príliš dokonalý finiš" a nech to drevo pekne presvitá.:-)

(A keď do miestnosti presvitá slnko cez veľké balkónové dvere, najlepšie sa leží na zemi, ani kreslo netreba;-).

Vynovený ružový trón. Aj keď by som ho mala najradšej stále pri sebe, mohla teraz zobrať deku (a pivo;-) a sledovať hokej, do bytu sa nám už nezmestilo. A tak skončilo vo "víkendovom sídle".;-) Darí sa mu tam ale výborne. Vyzerá tak spokojne... Čo poviete? Ja myslím, že zachrániť ho bol nakoniec výýborný plán a zámer, cieľ a odhodlanie. Aj keď nám dal trochu zabrať.

 Asi takto.

Ale čo to počujem?? Žeby susedia niesli zase nejaký poklad pred dom? Letííím. :P

A čo vy? Alebo - opýtam sa slovami klasika:
Našli jste někdy něco pěknýho u popelnice?;-)


-end-

P.S.: Už o pár dní sa na štyroch rôznych blogoch (vrátane môjho) objaví jedno štvorité DIY, ktoré má za ušami Ružový sob.;)
Stay tuned!


16 komentárov:

  1. No to je úžasné křeslo! Jak to mohl někdo vyhodit? :))) Já sice vůbec nechápu, jak jste to dokázali takhle krásně udělat, ale výsledek je nádherný. Barva perfektní. Jednoduchá, stylová. Jsem ráda, že jsem tvůj blog našla, je velmi inspirativní. Přidávám do oblíbených a zdravím a děkuji! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Myyna, ani nevieš, akú mám radosť, že sa ti tá farba páči!:-) No, veru, ako to mohli vyhodiť? Ale keby ho teraz videli, možno by ho aj chceli späť.:D Je pravda, že keby som trvala na tom, že si ho teda fakt očalúnim sama, asi by to takto nedopadlo.:P Ale čalúnnik bol viac ako rád, že sme zaňho odviedli aspoň tú špinavú robotu.;-)
      Vítam ťa tu a ďakujem!:-)

      Odstrániť
  2. Omg, stale po tomto kresle tuzim, kamarat ma na chate tiez take dve starinky, asi ho zacnem lamat na predaj.
    Neviem kam ho dam. Ale to nebolo v otazke. Necudujem sa ze ste zverili odbornikovi, ja by som to tiez nedala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kamoš-nekamoš, kreslo musí predať. Čo nevie, akého fešáka by si z neho urobila? (z toho kresla;-)
      Ja sa raz stopro pustím aj do toho čalúnenia (naposledy som si v Baumaxe asi hodinu vyberala čalúnicku zošívačku.:D Ale začnem asi pokusne na nejakej taburetke radšej...:P

      Odstrániť
  3. No náááádhera! My máme presne rovnakého krásavca (bohužiaľ nie ružového, to by ma už asi frajer poslal niekam...) v spálni. Teda, jedno kreslo z troch, ktoré sme našli vyhodené. To súčasne aj zodpovedá Tvoju otázku. :D My ťaháme domov kadejaké poklady. Koniec koncov, celá naša spálňa je čisto LEN so starých kúskov, ktoré sme si sami prerobili, zrecyklovali, alebo jednoducho len oprášili. :) Kreslá, retro skrine, staré kožené kufre, kadejaké fľaštičky... Takmer nič nás to nestálo a výsledný efekt je úžasný! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wau, to musí byť izba ako z (DIY) časopisu!:-) Perfektné, ste šikovní! Chválim a apelujem aj na povolenie ružovej farby;-)). Milá Ironiqa, takže by sa vlastne dalo povedať, že naše kreslá sú takí "bratranci":-), s rovnakým osudom (a šťastným koncom:-). Ťahať domov poklady sa občas fakt vyplatí, presne ako píšeš - výsledný efekt je úžasný. Tak prajem veľa nájdených pokladov aj naďalej!:-) Chcelo by to napísať: sejdeme se u popelnice, ale to sa asi nehodí.:D ;-)

      Odstrániť
  4. Tak to je paráda, určite stálo za všetky klince, námahu aj ťukance do čela, ktoré určite sem tam prišli :D a na štvorité DIY čakám, čakám, neviem sa dočkať ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Bashik, ťukance do čela - odkiaľ o nich vieš?:D Áno áno, tých bolo!:D Hádam toľko, čo klincov;-). Zlatá si, ďakujem! A ak môžem hodiť takého malého spoileríka - štvorité DIY by malo začať v pondelok (ak pôjde všetko podľa plánu) u Ružového sobíka a sem do Vrecka sa dostať potom v stredu;-). Si srdečne zvaná! :-* :-)

      Odstrániť
    2. V pondelok mám narodeniny tak týmto vopred ďakujem za krásny darček ! :D teším sa :)))

      Odstrániť
    3. Jéj, tak tomu hovorím dokonalé načasovanie! :D :-))

      Odstrániť
  5. Lusy, krása veliká ...... a ta růžová mu nesmírně sluší !!!! Marki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, aj Marki schvaľuje ružovú? Tak to je paráda, ďakujem a teším sa!:-)
      (ja som vedela, že sa na vás môžem spoľahnúť a svoj ružový trón vám tu ukázať;-)

      Odstrániť
  6. Ako môžem niečo napísať, ako môžem niečo povedať, keď sa mi nedostáva slov a som dočista z tej krásy němá? Farbu mám ako to kresielko - vždy zrůžovím, keď vidím Luxusinku a niečo dokonalého vedľa nej. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jů, taká zrůžovená Vivinka, tá by sa k Luxusinke dokonale hodila!;-) Len teraz neviem, ktorá z nich by sa dokázala milunkejšie a nevinnejšie tváriť;-). Teda, vlastne už viem: asi by to bolo nerozhodne.♥ :-* ;-)

      Odstrániť